top of page
Vyhledat

Egypt, návrat a kulturní výměna!

Milý deníčku. V Egyptě jsem uvažovala, že tě nahradím verzí vyrobenou z papyru. Bohužel se ukázalo, že ta verze je dost drahá a došla jsem tak k názoru, že utrácet za takovou blbost je zbytečné. Ale nyní na začátek! Otázka ale je, co je vlastně začátek. Určitě tě nezajímá Velký třesk a jeho fyzikální následky. Takže začnu zhruba den před odjezdem do Egypta. Na ministerstvu se konalo doplňování zkoušek a můj plán opět vyšel naprosto perfektně. Stejně jako minulý rok jsem úmyslně zaspala všechny regulérní zkoušky, ačkoliv všechnu teorii i kouzla umím. Jde o to, že jít na normální termín, dostala bych příliš dobré známky a příliš tak vyčnívala. Zde přichází ono minimum! Nakráčela jsem do zkouškové místnosti, napsala test, který byl tak na úrovni cirkusové opice, pro jistotu hodinu a půl před odevzdáním čekala, abych nebyla moc napadá… A voilà! Hezká, nenápadná Péčka ze všech předmětů. Plán vyšel prostě dokonale.


Po odchodu z ministerstva jsem si ještě skočila koupit nějaký klobouk. Musela jsem doma mamce slíbit, že si

koupím něco na hlavu a budu to v Egyptě nosit, ať nemám úpal nebo tak něco. MILUJI, když mamka něco nedomyslí.


Tak dále. Do Egypta jsme se dostali pomocí dopravního prostředku, známého jako přenášedlo. Pociťuji povinnost zmínit, že opravdu pochybuji o jeho bezpečnosti. A díky tomu, že byl vyroben ze slámy, si jsem jistá, že by neobstál ani při crash testech. Každopádně jsme do Egypta dorazili!


Co se celé dovolené týče, vlastně to bylo fajn. Profesoři – MaLalet a Barker se snažili, nebyli ani moc otravní… Takže fajn. Navíc tam podávali drinky zdarma! Hlavně ta ledová tříšť byla super. Jídlo ostatně taky, ale díky těm podivným názvům člověk nikdy nevěděl, co dostane. Já takhle jednou dostala humra. No… Vyjedla jsem jen zeleninu okolo. Nějak divně koukal, takže jsem na něj neměla moc chuť. Jinak jsme byli na trzích, které mě trochu zklamali. A pyramidy jsem zaspala! No každopádně byla ta dovolená fajn. Trochu mě vlastně překvapilo, že hotel byl ve středu pouště, a ne někde u moře, ale co. Já bych se v něm stejně nekoupala. Moc živočichů a planktonu.

Zajímavá věc se ale odehrála poslední noc. Do pokoje přišel Bean. Nevím, proč si ho tam Ondatra zvala a dávala mu klíče, ale co. Když už jsem s ní měla pokoj, došla jsem k závěru, že bych měla být tolerantní a neřešit, koho si tam vodí. Dokud to není zvíře. No Bean ji na obličej namaloval fixem nějaká válečná pomalování. Asi to souvisí s jeho kmenovými předky z Afriky. To neumím posoudit. Sestra to nosila téměř celý další den, než se rozhodla, že se ji to najednou nelíbí. Prostě Ondatra.


Co dále… Chtěla jsem z Egypta přivést nějaké suvenýry a po dlouhém přemýšlení jsem vzala několik těch nejzajímavějších věcí - před odjezdem jsem si nechala ugrilovat čtyři humry a rozdala je v Kotli. Teda řeknu ti, že narvat je do kufru bylo fakt něco. Ale povedlo se.


A tak jsme se teda vrátili, všichni jsme si rovnou skočili vybrat peníze ke Gringotům a vše bylo fajn. Když jsem ale dnes došla do Kotle, narazila jsem na hodně zajímavých věcí. Tak třeba Emeně bylo špatně. Nechápu proč. Nabídla jsem, že ji skočím do lékárny, ale rozhodla se tam jít sama. Poté jsem si všimla, že Yama1 sedí u knížek a učí se. Zapojila jsem všechny své znalosti v této oblasti a spojila si to s vysvědčením, které dneska dorazilo. Pro jistotu jsem za ni poslala Niu a ukázala se, že jsem měla pravdu! Opravdu se zdokonaluji! Ale dále… Večer jsem byla svědkem vážně neobvyklé věci. Tedy na území Británie.


Baki měl s sebou v Kotli nějakého kamaráda. Tarkyněho nebo tak něco. Z jejich chování bylo naprosto jasné, že Tyrkně sice pochází ze stejné Asijské země, ale z úplně jiné společenské kasty! Myslím, že od sebe jsou nejméně dvě úrovně daleko. Celou dobu se Bakimu klaněl a říkal mu mistře. Bylo zvláštní to pozorovat. Poprvé jsem naživo viděla, jak imigranti pomocí kulturní výměny obohacují … no naši kulturu. Baki se navíc zdál nespokojen s osobou jemu podřízenou. Možná se klaněl málo nebo tak něco. Uvidíme, jak to bude pokračovat. Pokud budu pokračování těchto událostí svědkem, rozhodně je zaznamenám!


A to je asi vše, takže se do příště zase měj tak, jak jen se knížka může mít.


62 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page